Uwagi: |
ZAKRES OBOWIĄZKÓW PRACOWNIKA DS. KADR I PŁAC Zatrudnionego w Przedszkolu w Pomarzanowicach opracowany na podstawie:
• Statutu Przedszkola • Kodeksu Pracy • Przepisów BHP i PPOŻ
Wymiar : 0,2 etatu (8 godzin tygodniowo)
- Stanowisko pracownika ds. kadr i płac podlega bezpośrednio dyrektorowi przedszkola, pośrednio w-ce dyrektorowi i głównej księgowej przedszkola. - Pracownik zobowiązany jest do przestrzegania tajemnicy służbowej. - Pracownikowi powierza się odpowiedzialność za prawidłowe wykonanie niżej wymienionych czynności w określonych zakresach.
I . ZAKRES ODPOWIEDZIALNOŚCI :
1. Przestrzeganie czasu pracy ustalonego z pracodawcą i wykorzystanie go w sposób jak najbardziej efektywny. 2. Przestrzeganie regulaminu pracy i ustalonego w placówce porządku. 3. Przestrzeganie przepisów i zasad BHP i PPOŻ. 4. Dbanie o dobro placówki, chronienie jej mienia oraz zachowywanie w tajemnicy informacji, których ujawnienie mogłoby narazić pracodawcę na szkodę. 5. Przestrzeganie zasad współżycia społecznego. 6. Dbanie o terminowe uaktualnianie badań lekarskich wymaganych na danym stanowisku. 7. Terminowe dostarczanie dokumentów uzasadniających nieobecność w pracy. 8. Wykonywanie innych doraźnych poleceń dyrektora. 9. Każdorazowe wyjście poza teren przedszkola należy sygnalizować dyrektorowi lub w-ce dyrektorowi przedszkola. 10. Aktualizowanie swojej wiedzy i umiejętności zawodowych. 11. Uczestniczenie w organizowanych szkoleniach i zebraniach, permanentne podnoszenie swoich kwalifikacji. 12. Ponoszenie odpowiedzialności za powierzone pieczątki, klucze, komputer wraz z oprogramowaniem (zabezpieczenie ich) 13. Współdziałanie z dyrektorem, Radą Pedagogiczną, Radą Rodziców w zakresie organizacji szkoleń, kursów, uroczystości i imprez szkolnych. 14. Przestrzeganie właściwego i estetycznego wyglądu osobistego podczas pracy. 15. W okresie wakacyjnym wykonywanie prac według harmonogramu ustalonego przez dyrektora. 16. Stosowanie Instrukcji Kancelaryjnej zgodnie z zarządzeniem dyrektora 17. Prowadzenie dokumentacji zgodnie z zaleceniami Państwowej Inspekcji Pracy.
II. ZAKRES OBOWIĄZKÓW SZCZEGÓŁOWYCH
1. Prowadzenie akt osobowych wszystkich pracowników przedszkola. 2. Prowadzenie archiwum akt osobowych i innej dokumentacji zgodnie z obowiązującymi rozporządzeniami. 3. Prowadzenie list obecności pracowników. 4. Prowadzenie dokumentacji związanej z nieobecnością pracowników. 5. Prowadzenie obowiązkowej rejestracji i sprawozdawczości. 6. Rozliczanie zwolnień lekarskich. 7. Naliczanie wynagrodzeń pracownikom przedszkola oraz sporządzanie list wynagrodzeń na podstawie dokumentów źródłowych zatwierdzonych przez dyrektora oraz upoważnionych pracowników i prowadzenie w tym zakresie pełnej dokumentacji. 8. Prowadzenie kart wynagrodzeń i przechowywanie dokumentacji płacowej. 9. Prowadzenie kartotek zasiłkowych i zarobkowych oraz przechowywanie dokumentacji. 10. Prowadzenie ewidencji czasu pracy. 11. Przygotowywanie dokumentacji pracownikom przechodzącym na emeryturę lub rentę, zgodnie z zaleceniami ZUS. 12. Obliczanie podatków od wynagrodzeń zgodnie z obowiązującymi przepisami. 13. Prawidłowe i terminowe realizowanie przepisów ZUS w zakresie rozliczeń przedszkola z tym zakładem. 14. Dokonywanie potrąceń od wynagrodzeń wg wykazu udzielonych pożyczek. 15. Bieżące zapoznawanie się i wdrażanie przepisów zawartych w aktach prawnych. 16. Opracowywanie tabel kalkulacyjnych. 17. Comiesięczne przygotowywanie funduszu płac. 18. Terminowe wykonywanie analiz, kalkulacji i sprawozdań oraz przedstawianie ich do zatwierdzenia dyrektorowi lub wice-dyrektorowi. 19. Prawidłowe przechowywanie i zabezpieczanie dokumentacji dotyczącej pracowników i ich danych osobowych zgodnie z obowiązującymi przepisami. 20. Przestrzeganie dyscypliny budżetowej i finansowej przy planowaniu i realizowaniu budżetu przedszkola w części dotyczącej płac. 21. Zapewnienie pod względem formalno-rachunkowym i finansowym prawidłowości zawieranych umów z pracownikami przedszkola, jak również z osobami zatrudnionymi na umowę zlecenie i o dzieło. 22. Przyjmowanie podań nauczycieli, administracji i obsługi o urlopy wypoczynkowe, okolicznościowe i z art.188KP 23. Opracowywanie zgodnie z obowiązującymi przepisami terminowego sprawozdania SiO w zakresie spraw związanych z zatrudnieniem, płacami pracowników oraz informacji o przedszkolu – bieżące uaktualnianie. 24. Współuczestniczenie w sporządzaniu rocznego planu budżetu przedszkola oraz Arkusza Organizacyjnego Przedszkola – bieżące uaktualnianie danych. 25. Prowadzenie obowiązującej dokumentacji związanej z zaleceniami Państwowej Inspekcji Pracy. 26. Prowadzenie dokumentacji finansowej funduszu socjalnego i spraw związanych z pożyczkami, wnioskami socjalnymi. 27. Prowadzenie na bieżąco księgi kontroli budynku. 28. Przyjmowanie i wysyłanie wniosków o legitymacje nauczycielskie. 29. Sporządzanie umów z kontrahentami dotyczących bieżących usług i remontów. 30. Potrącanie pracownikom z wynagrodzenia dobrowolnych składek z tytułu grupowego ubezpieczenia. 31. Wprowadzanie i naliczanie odpłatności dzieci w programie i-przedszkole – współpraca z główną księgową w tym zakresie.
III. ZAKRES UPRAWNIEŃ:
1. Pełnienie funkcji kontrolnej w zakresie sprawdzania list obecności pracowników ze stanem faktycznym. 2. Podpisywanie list płac i sprawozdań. 3. Posiadanie kluczy od archiwum przedszkolnego. 4. Podnoszenie swoich kwalifikacji.
Wykształcenie wyższe Wymagane dokumenty: Podanie , LIST MOTYWACYJNY , CV Zaświadczenie o niekaralności Dokumenty potwierdzające posiadane wykształcenie
Dokumenty należy składać do 26 września 2014 do godz 12.00. Rozstrzygnięcie konkursu 30 września 2014.
|