RAMOWY PLAN DNIA
Ramowy rozkład dnia ustalonego przez dyrektora przedszkola w Pomarzanowicach na wniosek rady pedagogicznej z uwzględnieniem zasad ochrony zdrowia i higieny oraz oczekiwań rodziców:
Ramowy rozkład dnia uwzględnia wymagania zdrowotne, higieniczne i jest dostosowany do potrzeb dzieci wynikających z ich rozwoju, warunków życiowych, wieku i założeń programowych przedszkola. Praca wychowawczo-dydaktyczna i opiekuńcza powinna być organizowana odpowiednio do potrzeb dzieci i prowadzona na podstawie przyjętego programu wychowania przedszkolnego dostosowanego do nowej podstawy programowej. Według nowej postawy programowej podstawowymi formami organizacyjnymi zajęć w przedszkolu są: zabawy dowolne dzieci oraz zabawy/ruch na świeżym powietrzu. Dzieci uczestniczą także w zajęciach dodatkowych, organizowanych na terenie przedszkola. Ramowy rozkład dnia w przedszkolu przedstawia integrację treści wychowawczo- dydaktycznych, jakie przedszkole oferuje dzieciom. W nowej podstawie programowej wychowania przedszkolnego jest zapis, że pobyt dzieci w przedszkolu podzielony został na pięć części: • co najmniej jedna piąta pobytu dziecka w przedszkolu powinna być przeznaczona na dowolną zabawę dziecka (dzieci mogą bawić się w dowolny sposób, przy dyskretnym udziale nauczyciela), • co najmniej jedną piątą dzieci powinny spędzać w ruchu, np. w ogrodzie, na boisku, w parku (mogą być organizowane zajęcia sportowe, gry i zabawy ruchowe, obserwacje przyrodnicze, prace ogrodnicze i porządkowe), • jedna piątą można przeznaczyć na zajęcia dydaktyczne, • pozostałe dwie piąte pobytu dziecka w przedszkolu nauczyciel może zagospodarować dowolnie (np: czynności opiekuńcze, samoobsługowe, organizacyjne) |
|
6.00 - 7.45
7.45 – 8.30
|
schodzenie się dzieci do przedszkola ( grupy łączone ) • zabawy samorzutne w wybranych kącikach zainteresowań • zabawy integracyjne dzieci wszystkich grup • gry i zabawy stolikowe usprawniające percepcję wzrokowo – słuchową oraz koordynację wzrokowo – ruchową • ćwiczenia i zabawy rytmiczne kształtujące aktywność i postawę twórczą • zajęcia stymulacyjno – korekcyjne • zabawy słowne zwiększające dokładność i poprawność wypowiedzi słownej rozchodzenie się dzieci do grup, schodzenie się dzieci, kontakty indywidualne z wychowankami i rodzicami, zabawy dowolne podejmowane z inicjatywy dzieci, zabawy ruchowe, dydaktyczne, konstrukcyjne itp. Ćwiczenia poranne.
|
8.30 – 9.00 |
Przygotowanie do śniadania Śniadanie, przygotowanie do zajęć
|
9.00 - 11.15 |
zajęcia dydaktyczne z dominacją działalności ruchowej plastycznej, muzycznej
|
Wyjścia na dwór, zabawy na placu zabaw, spacery. |
|
zajęcia dydaktyczne z dominacją działalności umysłowej
|
|
zabawy dowolne dzieci w sali, kontakty indywidualne z dziećmi
|
|
11.15 - 11.30 |
zabiegi higieniczne oraz przygotowanie do II śniadania
|
11.30 - 12.00 |
II śniadanie
|
12.00 - 13.30 |
odpoczynek W grupie młodszej -jest to leżakowanie. W pozostałych grupach - to krótki poobiedni odpoczynek przy muzyce relaksacyjnej, poważnej, słuchanie bajek i opowieści
|
13.30-14.00 |
♦ Realizacja zajęć dodatkowych – z oferty przyjętej przez rodziców. utrwalenie wiadomości zdobytych na zajęciach dydaktycznych, obserwacja dzieci, zabawy dowolne w sali lub na placu zabaw, zabawy dydaktyczne, zajęcia wyrównawcze
|
14.00 – 14.10 |
przygotowanie do obiadu
|
14.10 - 14.30 |
obiad
|
Od 14.30 |
Gry stolikowe, praca z książką, praca wyrównawcza, zejście do grupy I rozchodzenie się dzieci, zabawy dowolne i kierowane przez nauczycielkę: -utrwalenie zdobytych wiadomości, - ćwiczenia manualne, -doskonalenie posiadanych sprawności i umiejętności, -czynności porządkowe, -rozmowy indywidualne z rodzicami.
|
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Przedszkole Niezapominajka w Pomarzanowicach